King Context Nedir?

 Birçok kez duydunuz; birçok seminerde, eğitimde, web sitelerinde İçerik (Content) ‘ın kral olduğunu. Daha önceki yazılarımda da sıklıkla belirttim, özellikle Sosyal Medya ve dijital pazarlamada önemini ve ne anlam ifade ettiğini

İçerik (Content), ne kadar önemliyse onu önemli yapacak olan belki de taçsız kral Context ‘tir. İçerik Pazarlaması(Content Marketing),bir firmanın hedeflediği Sosyal Medya başarısının belki de günümüzde 1 numaralı yoludur ve bu yolda başarı sağlanması için, İçerik ne olursa olsun, bunun doğru kişilere, doğru zamanlarda, doğru mecralarda paylaşılması sonucu oluşabilecek bir olgudur.

Demek ki burada işin içine bir de Context (Bağlam) giriyor ki, aslında bu bir filtreleme özelliği gibidir. İçeriğimizi bir ürün gibi düşünürsek bu ürünü doğru müşterilere, doğru zamanda sunmanın yanı sıra doğru mecralarda da sunmak, İçerik (Content) ile hedef kitle arasında bir bağlamsallık, isteğe doğru cevap verebilme ya da istenilen stratejinin uygulanabilmesine olanak sağlama etmeni Context Marketing olarak karşımıza çıkıyor.

Burada konuyu örneklendirmek gerekirse, en göz alıcı örnek model dünyaca ünlü E-Ticaret sitesi Amazon.com ‘un Context Marketing stratejisi. Şöyle ki kişiye uygun bir filtreleme özelliği yaratan ve Your Amazon olan site görünümü, bize daha önceki satın alımlarımıza bağlı olarak çeşitli mesajlar vererek, öneriler sunuyor. Site aramalarınız, satın alma konusunda nasıl bir yol izlediğiniz yani ilginizin ne yönde olabileceğine yönelik şekilde size kişisel bir deneyim yaşatacak pazarlama stratejileri uyguluyor ki, bu da Context Marketing ‘in ne kadar başarılı olabileceğine dair çok net bir örnek.


Görülüyor ki aslında çoktan global dünya lügatlarında yerini almış olan Context Marketing, 2013 Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama stratejileri arasında İçerik Pazarlaması (Content Marketing) ‘in yanında dikkate alınması gereken çok önemli bir olgu olacaktır.

Özellikle çok önemli bir araştırma süreci, bir emek ve maliyet isteyen İçerik (Content) üretiminin çok daha verimli olması ve istenilen hedefine ulaşması için Context Marketing kavramı zihinlerde mutlaka yer almalıdır.

Share:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara

Archive

Recent Posts

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

Popular