Google’da Birinci Sayfada Çıkma
Google başta olmak üzere diğer tüm arama motorlarında ilk sayfalarda hatta en üst sıralarda çıkmak tüm web site sahipleri için çok önemlidir. Her site sahibi, kendi web sitesinin ilk sıralarda olmasını ister. Google’da ilk sayfalara gelebilmek ise diğer arama motorlarına göre biraz daha meşakkatlidir. Bu yüzden Google algoritma sistemlerini iyi bilip, sitenizi Google’da ilk sayfaya çıkarmak için düzenli olarak SEO çalışmaları yapmalısınız. Böylelikle web sitenizi Google’da ilk sayfaya taşıyabilirsiniz. Peki, Google’da birinci sayfada olmak için SEO açısından dikkat edilmesi gerekenler ve yapılması gerekenler nelerdir?
Kaliteli İçerikler Üretin
Web sitenizde yer alan içeriklerin kalitesi Google sıralamanızın durumu açısından büyük bir öneme sahiptir. Çünkü Google her zaman içerik konusuna çok dikkat etmektedir. Web sitenizde yer alan içeriklerin işe yarar ve güzel içeriklerden oluşması gerekmektedir. Google her zaman kullanıcılarına doğru bilgi içeren sayfaları ulaştırmayı amaçlamaktadır. Bu yüzden sizde Google’a sayfalarınızla ilgili doğru ve kaliteli içerikler sunmalısınız. Kaliteli içerik oluşturmanın ve Google açısından kabul edilebilir bir içerik yaratmanın ilk kuralı kesinlikle sitede kopya içerik barındırmamaktır. Google kopya içeriğe sahip sitelerin sıralamalarını geriletmektedir. Kaliteli içerik üretmek için içeriğinizin; özgün, güncel, kaliteli, zengin ve farklı olmasına önem gösterin.
Link Kalitenize Dikkat Edin
Google, web sitelerin link kalitesine büyük oranda önem vermektedir. Bir sitenin link kalitesini belirleyen unsur ise siteye alınan Backlinklerdir. Sizin sitenize ait sayfa linklerinin başka sitelerde yer alması Google tarafından önemsenmektedir. Başka sitelerde yer alan içeriklerin içinden ya da görseller üzerinden sizin web sitenize yönlendirmeler yapılması, bu sitelerin aslında size referans olduğunu göstermektedir. Burada önemli olan nokta ise sizin linklerinizin hangi sitelerde yer aldığıdır. Sektörünüz ve sayfalarınız ile ilgili olan sitelerden backlink almanız link kalitenizi artıracaktır. Kaliteli içerikleri üzerinden sitenize yönlendirme yapılması yine olumlu bir durumdur. Tam tersi durumlara bakacak olursak; Google tarafından spamlanmış olan sitelerden link almayın. Site içerisinde çok fazla link barındıran web sitelerden link almayın. Link alacağınız sitenin kalitesine ve link alacağınız içeriğin kalitesine dikkat edin.
RankBrain Algoritmasına Önem verin
Google, kendi kullanıcılarına daha iyi hizmet verebilmek içün neredeyse sürekli kendi algoritma sistemlerinde yenilikler yapmaktadır. Bu yüzden SEO çalışmaları yaparken bu algoritmaları yakından takip ederek, onlara göre çalışmalarımızın seyrini değiştirmeliyiz. RankBrain algoritması da web sitelerin sıralamalarını ciddi anlamda etkileyen bir Google güncellemesidir. RankBrain, yapay zeka olarak nitelendirilmektedir. RankBrain, insanlar tarafından yapılan sorgulamaların, Google arama motoru tarafından insan mantığı ile düşünülerek algılanmasına yönelik bir algoritmadır. Böylelikle Google, listeleyeceği sonuçları insanların aradığına en yakın mantık ile vermeye çalışmaktadır. RankBrain algoritmasından uygun çalışabilmek için; “içeriklerinizin özgün olmasına, içeriklerinizde doğru anahtar kelimelerin kullanılmasına, spam kelimeler kullanmamaya, kullanıcıları yanıltacak sayfa içerikleri oluşturmamaya, sayfa içeriklerinizde mevcut anahtar kelimelerinizin türevlerini de kullanmaya ve benzeri noktalara dikkat etmeniz gerekmektedir.
Sayfa Başlık Uzunluğuna Dikkat Edin
İnternet sitenizde yer alan sayfaların title kısmının yani sayfa başlık açıklamasının karakter uzunluğuna dikkat edin. Google açısından title uzunluğunun en fazla 70 karakterden oluşması gerekmektedir. 70 karakterin üzerindeki sayfa açıklamaları Google’da tam yazıldığı şekliyle gösterilmemektedir. 70 karakterden sonrasında “… (üç nokta)” yer almaktadır. Ayrıca title kısmını oluştururken başlığınızda içeriğiniz ile ilgili olan anahtar kelimenin yer almasına da dikkat edin. Sayfa başlıkları sizin Google’da bulunmanızı kolaylaştıran alanlardır.
Anahtar Kelime Seçimi ve Sayısı
SEO çalışmaları açısından en önemli noktalardan birisi anahtar kelimelerdir. Çünkü anahtar kelimeler web sitelerin Google’daki vizeleridir. Yani anahtar kelimeler, insanların size Google üzerinden ulaşabilmelerine etki eden yegane faktörlerdendir. Bu yüzden içeriklerinizde kullanacağınız anahtar kelimeleri özenle ve doğru olarak seçmelisiniz. Belirleyeceğiniz anahtar kelimelerin sizi insanların aramalarına ulaştırması gerekmektedir. sayfa içeriklerinizde kullanımı oranı yüksek diye içeriğinizle alakası olmayan anahtar kelimeleri kesinlikle kullanmayın. Çünkü Google bu konu da size gereken cezayı fark edildiğinde verecektir. Anahtar kelimelerinizin uzunluğu da yine Google açısından önemlidir. Bir içerik için kullanılması gereken en fazla anahtar kelime sayısı 10’dur. Ancak bunun ideal hali 5 kelimeden oluşmaktadır. Karakter sayısı olarak ise anahtar kelimelerin 260 karakterden az olması gerekmektedir.
Meta Description Açıklaması
Meta description alanı, Google arama sonuçlarında sayfa başlığının altında yer alan kısımdır. Description alanı SEO açısından önemlidir. Çünkü bu alana yazacağınız açıklama metni hem sayfa içeriğiniz hakkında bilgi verecek hem de Google’da bulunmanızı kolaylaştıracaktır. Ayrıca kullanıcılar yaptıkları aramalarda, meta description alanında okuduklarına göre de o siteye girip girmeme kararı alırlar. Meta description için yazacağınız açıklama içerisinde anahtar kelimelerinizin olmasına dikkat edin. Bir başka dikkat etmeniz gereken nokta ise meta açıklama uzunluğunun 160 karakteri aşmaması olacaktır. Çünkü 160 karakterden fazla olan meta description yazıları Google tarafından eksik gösterilmektedir. Ayrıca 160 karakterden fazla olan açıklamalar spam algısı da yaratabilmektedir.
Heading Etiket Kullanımı
SEO açısından heading etiketlerinin kullanılması önemlidir. Heading etiketleri bir sayfa içerisindeki başlıkların, hiyerarşik olarak önem derecesini ifade etmektedir. Heading etiketleri içerisinde anahtar kelimeleriniz ve anahtar kelimelerinizin türevlerini kullanmaya dikkat edin. Heading etiketleri h1, h2, h3 ve h4 diye sıralanmaktadır. İçeriğinizde heading etiketlerini kullanırken; h1 etiketini en fazla 1 tane h2 ve h3 etiketlerini en fazl 4 tane olacak şekilde kullanın. Heading etiketleri de sizin Google’da bulunmanıza fayda sağlayacak bir kıstastır.
Site URL’sini Oluşturma
İçeriklerinizin site URL’sini oluştururken içerisinde anahtar kelime kullanmaya özen gösterin. Hazırladığınız içeriğin başlığı neyse link yapısı da o şekilde belirlenmelidir. Bu durum Google’ın sitenizi algılayıp, anlamlandırabilmesi adına önemli bir faktördür.
Sitenizde Görsel Kullanımına Dikkat Edin
Web sitenizde kullandığınız görsellere dikkat etmeniz gerekmektedir. Her yüklediğiniz görsel içerik boyut oranını artırdığı için zamanla sitenizin hızını da olumsuz yönde etkilemeye başlayacaktır. Hem sitenizin açılış hızını hem de site içinde gezinirken sayfaların açılış hızını yavaşlatacaktır. Bu da hem Google hem de ziyaretçileriniz açısından olumsuz bir durumdur. Bu yüzden sitenize yükleyeceğiniz görsellerin boyutunu çeşitli programlar sayesinde küçülterek sitenize yüklemesini yapınız. Ayrıca gereksiz görsel kullanımında da kaçının. Site görselleri konusunda dikkat emeniz gereken bir başka durum ise; yüklediğiniz görsellerin title kısmını ve alt tag kısmını boş bırakmayın. Çünkü buraya yazacağınız başlık metni ve fotoğraf etiketleri sayfanızın görsel arama sonuçlarında çıkmasını sağlayacaktır.
Dahili Link Kullanımı
Site içi linkleme, SEO çalışmalarının vazgeçilmezleri arasında yer almaktadır. Bu konuda önerimiz; site içi linkleme yaparken aşırıya kaçmamanız gerekir. Site içi link sayısının ortalama olarak 100’ü geçmemesi önerilmektedir. Ancak bu kesin bir kural değildir. Site içi linkler sayfalarınızın Google botları tarafından indexlenmesi için kullanılmaktadır. Eğer sitenize gereksiz sayfalarınız olduğunu düşünüyorsanız bu sayfaları Google dizininden kaldırabilirsiniz.
Harici Link Kullanımı
Harici link kullanımı oldukça dikkat edilmesi gereken bir durumdur. Harici linkleme çalışmaları, Google tarafından dikkate alınmaktadır. Burada önemli olan nokta harici link sayınızın 20’yi geçmemesidir. Gereksiz link kullanımı olacaksa eğer bunlar “nofollow” etiketi kullanılarak yapılmalıdır.
Google başta olmak üzere diğer tüm arama motorlarında ilk sayfalarda hatta en üst sıralarda çıkmak tüm web site sahipleri için çok önemlidir. Her site sahibi, kendi web sitesinin ilk sıralarda olmasını ister. Google’da ilk sayfalara gelebilmek ise diğer arama motorlarına göre biraz daha meşakkatlidir. Bu yüzden Google algoritma sistemlerini iyi bilip, sitenizi Google’da ilk sayfaya çıkarmak için düzenli olarak SEO çalışmaları yapmalısınız. Böylelikle web sitenizi Google’da ilk sayfaya taşıyabilirsiniz. Peki, Google’da birinci sayfada olmak için SEO açısından dikkat edilmesi gerekenler ve yapılması gerekenler nelerdir?
Kaliteli İçerikler Üretin
Web sitenizde yer alan içeriklerin kalitesi Google sıralamanızın durumu açısından büyük bir öneme sahiptir. Çünkü Google her zaman içerik konusuna çok dikkat etmektedir. Web sitenizde yer alan içeriklerin işe yarar ve güzel içeriklerden oluşması gerekmektedir. Google her zaman kullanıcılarına doğru bilgi içeren sayfaları ulaştırmayı amaçlamaktadır. Bu yüzden sizde Google’a sayfalarınızla ilgili doğru ve kaliteli içerikler sunmalısınız. Kaliteli içerik oluşturmanın ve Google açısından kabul edilebilir bir içerik yaratmanın ilk kuralı kesinlikle sitede kopya içerik barındırmamaktır. Google kopya içeriğe sahip sitelerin sıralamalarını geriletmektedir. Kaliteli içerik üretmek için içeriğinizin; özgün, güncel, kaliteli, zengin ve farklı olmasına önem gösterin.
Link Kalitenize Dikkat Edin
Google, web sitelerin link kalitesine büyük oranda önem vermektedir. Bir sitenin link kalitesini belirleyen unsur ise siteye alınan Backlinklerdir. Sizin sitenize ait sayfa linklerinin başka sitelerde yer alması Google tarafından önemsenmektedir. Başka sitelerde yer alan içeriklerin içinden ya da görseller üzerinden sizin web sitenize yönlendirmeler yapılması, bu sitelerin aslında size referans olduğunu göstermektedir. Burada önemli olan nokta ise sizin linklerinizin hangi sitelerde yer aldığıdır. Sektörünüz ve sayfalarınız ile ilgili olan sitelerden backlink almanız link kalitenizi artıracaktır. Kaliteli içerikleri üzerinden sitenize yönlendirme yapılması yine olumlu bir durumdur. Tam tersi durumlara bakacak olursak; Google tarafından spamlanmış olan sitelerden link almayın. Site içerisinde çok fazla link barındıran web sitelerden link almayın. Link alacağınız sitenin kalitesine ve link alacağınız içeriğin kalitesine dikkat edin.
RankBrain Algoritmasına Önem verin
Google, kendi kullanıcılarına daha iyi hizmet verebilmek içün neredeyse sürekli kendi algoritma sistemlerinde yenilikler yapmaktadır. Bu yüzden SEO çalışmaları yaparken bu algoritmaları yakından takip ederek, onlara göre çalışmalarımızın seyrini değiştirmeliyiz. RankBrain algoritması da web sitelerin sıralamalarını ciddi anlamda etkileyen bir Google güncellemesidir. RankBrain, yapay zeka olarak nitelendirilmektedir. RankBrain, insanlar tarafından yapılan sorgulamaların, Google arama motoru tarafından insan mantığı ile düşünülerek algılanmasına yönelik bir algoritmadır. Böylelikle Google, listeleyeceği sonuçları insanların aradığına en yakın mantık ile vermeye çalışmaktadır. RankBrain algoritmasından uygun çalışabilmek için; “içeriklerinizin özgün olmasına, içeriklerinizde doğru anahtar kelimelerin kullanılmasına, spam kelimeler kullanmamaya, kullanıcıları yanıltacak sayfa içerikleri oluşturmamaya, sayfa içeriklerinizde mevcut anahtar kelimelerinizin türevlerini de kullanmaya ve benzeri noktalara dikkat etmeniz gerekmektedir.
Sayfa Başlık Uzunluğuna Dikkat Edin
İnternet sitenizde yer alan sayfaların title kısmının yani sayfa başlık açıklamasının karakter uzunluğuna dikkat edin. Google açısından title uzunluğunun en fazla 70 karakterden oluşması gerekmektedir. 70 karakterin üzerindeki sayfa açıklamaları Google’da tam yazıldığı şekliyle gösterilmemektedir. 70 karakterden sonrasında “… (üç nokta)” yer almaktadır. Ayrıca title kısmını oluştururken başlığınızda içeriğiniz ile ilgili olan anahtar kelimenin yer almasına da dikkat edin. Sayfa başlıkları sizin Google’da bulunmanızı kolaylaştıran alanlardır.
Anahtar Kelime Seçimi ve Sayısı
SEO çalışmaları açısından en önemli noktalardan birisi anahtar kelimelerdir. Çünkü anahtar kelimeler web sitelerin Google’daki vizeleridir. Yani anahtar kelimeler, insanların size Google üzerinden ulaşabilmelerine etki eden yegane faktörlerdendir. Bu yüzden içeriklerinizde kullanacağınız anahtar kelimeleri özenle ve doğru olarak seçmelisiniz. Belirleyeceğiniz anahtar kelimelerin sizi insanların aramalarına ulaştırması gerekmektedir. sayfa içeriklerinizde kullanımı oranı yüksek diye içeriğinizle alakası olmayan anahtar kelimeleri kesinlikle kullanmayın. Çünkü Google bu konu da size gereken cezayı fark edildiğinde verecektir. Anahtar kelimelerinizin uzunluğu da yine Google açısından önemlidir. Bir içerik için kullanılması gereken en fazla anahtar kelime sayısı 10’dur. Ancak bunun ideal hali 5 kelimeden oluşmaktadır. Karakter sayısı olarak ise anahtar kelimelerin 260 karakterden az olması gerekmektedir.
Meta Description Açıklaması
Meta description alanı, Google arama sonuçlarında sayfa başlığının altında yer alan kısımdır. Description alanı SEO açısından önemlidir. Çünkü bu alana yazacağınız açıklama metni hem sayfa içeriğiniz hakkında bilgi verecek hem de Google’da bulunmanızı kolaylaştıracaktır. Ayrıca kullanıcılar yaptıkları aramalarda, meta description alanında okuduklarına göre de o siteye girip girmeme kararı alırlar. Meta description için yazacağınız açıklama içerisinde anahtar kelimelerinizin olmasına dikkat edin. Bir başka dikkat etmeniz gereken nokta ise meta açıklama uzunluğunun 160 karakteri aşmaması olacaktır. Çünkü 160 karakterden fazla olan meta description yazıları Google tarafından eksik gösterilmektedir. Ayrıca 160 karakterden fazla olan açıklamalar spam algısı da yaratabilmektedir.
Heading Etiket Kullanımı
SEO açısından heading etiketlerinin kullanılması önemlidir. Heading etiketleri bir sayfa içerisindeki başlıkların, hiyerarşik olarak önem derecesini ifade etmektedir. Heading etiketleri içerisinde anahtar kelimeleriniz ve anahtar kelimelerinizin türevlerini kullanmaya dikkat edin. Heading etiketleri h1, h2, h3 ve h4 diye sıralanmaktadır. İçeriğinizde heading etiketlerini kullanırken; h1 etiketini en fazla 1 tane h2 ve h3 etiketlerini en fazl 4 tane olacak şekilde kullanın. Heading etiketleri de sizin Google’da bulunmanıza fayda sağlayacak bir kıstastır.
Site URL’sini Oluşturma
İçeriklerinizin site URL’sini oluştururken içerisinde anahtar kelime kullanmaya özen gösterin. Hazırladığınız içeriğin başlığı neyse link yapısı da o şekilde belirlenmelidir. Bu durum Google’ın sitenizi algılayıp, anlamlandırabilmesi adına önemli bir faktördür.
Sitenizde Görsel Kullanımına Dikkat Edin
Web sitenizde kullandığınız görsellere dikkat etmeniz gerekmektedir. Her yüklediğiniz görsel içerik boyut oranını artırdığı için zamanla sitenizin hızını da olumsuz yönde etkilemeye başlayacaktır. Hem sitenizin açılış hızını hem de site içinde gezinirken sayfaların açılış hızını yavaşlatacaktır. Bu da hem Google hem de ziyaretçileriniz açısından olumsuz bir durumdur. Bu yüzden sitenize yükleyeceğiniz görsellerin boyutunu çeşitli programlar sayesinde küçülterek sitenize yüklemesini yapınız. Ayrıca gereksiz görsel kullanımında da kaçının. Site görselleri konusunda dikkat emeniz gereken bir başka durum ise; yüklediğiniz görsellerin title kısmını ve alt tag kısmını boş bırakmayın. Çünkü buraya yazacağınız başlık metni ve fotoğraf etiketleri sayfanızın görsel arama sonuçlarında çıkmasını sağlayacaktır.
Dahili Link Kullanımı
Site içi linkleme, SEO çalışmalarının vazgeçilmezleri arasında yer almaktadır. Bu konuda önerimiz; site içi linkleme yaparken aşırıya kaçmamanız gerekir. Site içi link sayısının ortalama olarak 100’ü geçmemesi önerilmektedir. Ancak bu kesin bir kural değildir. Site içi linkler sayfalarınızın Google botları tarafından indexlenmesi için kullanılmaktadır. Eğer sitenize gereksiz sayfalarınız olduğunu düşünüyorsanız bu sayfaları Google dizininden kaldırabilirsiniz.
Harici Link Kullanımı
Harici link kullanımı oldukça dikkat edilmesi gereken bir durumdur. Harici linkleme çalışmaları, Google tarafından dikkate alınmaktadır. Burada önemli olan nokta harici link sayınızın 20’yi geçmemesidir. Gereksiz link kullanımı olacaksa eğer bunlar “nofollow” etiketi kullanılarak yapılmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder